اعتبار بخشی چیست؟
اعتبار بخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، ایمنی بیمار و بیمارمحوری تاکید دارند. اعتباربخشی فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان از طریق ارزیابی بیمارستان، اعتبار و رسمیت آن را به منظور توانایی در ارائه خدمات درمانی تایید می کنند.  اعتباربخشی با یک ارزیابی درونی یا خود ارزیابی از بیمارستان شروع می شود؛ سپس تیم ارزیاب خارجی در دو حیطه درمانی و مدیریتی از کلیه بخش های بالینی و اداری بیمارستان بازدید بعمل می آورند.
شرح وظایف دفتر بهبودکیفیت:
1.    پیگیری و هماهنگی با کلیه واحد / بخش ها در اجرای استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستان
2.    آموزش مباحث مرتبط با بهبودکیفیت و اجرای استانداردها جهت مسئولین بخش ها و واحدها
3.    مشارکت در تدوین سند استراتژیک و به روز رسانی آن
4.    مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی و بهبود کیفیت در بیمارستان
5.    تهیه برنامه ممیزی داخلی، تقسیم کار و ایجاد هماهنگی بین گروه ممیزی و سپس جمع بندی و پیگیری آنها
6.    برگزاری جلسات کمیته های بیمارستان و پیگیری مصوبات
7.    مشارکت در تدوین خط مشی، روش اجرایی و دستوالعمل های بیمارستانی و به روز رسانی آنها
8.    پیگیری و زمانبندی جهت به روز رسانی مستندات اعتباربخشی بیمارستان
9.    هماهنگی جهت رفع چالش های عنوان شده در پایش های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی
10.    تدوین شاخص های عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری و قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندها
11.    تدوین فهرست فرایند های اصلی بیمارستان با همکاری مسئولین بخش و واحد ها و تعیین شاخص های اندازه گیری آنها
12.    نظارت بر گردآوری داده ها و جمع بندی اطلاعات در راستای شاخص های فرایندی، عملکردی و ساختاری و انجام تحلیل با مشارکت مسئولین بخش ها و واحد ها و ارایه گزارش نتایج تحلیل ها و مداخلات به تیم مدیریت اجرایی
13.    پیگیری میزان پیشرفت برنامه های بهبود کیفیت و عملیاتی بیمارستان و ارائه گزارش به تیم مدیریت اجرایی
14.    اجرای فرایند رضایت سنجی از بیماران و کارکنان مرکز (خدمت دهنده و خدمت گیرنده) در بیمارستان
15.    همکاری با مسئول ایمنی و کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار در پیشبرد استانداردهای ایمنی بیمار و رفع نواقص
16.    مشارکت در انجام بازدید های ایمنی بیمار
17.    انجام سایر امورات محوله طبق نظر مسئول مافوق


مسئول واحد : خانم تهمینه پورساکی
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
شماره تماس : 33336157

راهنمای مراجعین بیمارستان

نوبت دهی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد به چه صورت می باشد؟

سیستم نوبت دهی مرکزآموزشی درمانی شهید رحیمی  به منظور حفظ شأن مراجعین محترم تماما به صورت اینترنتی و تلفنی  است. سیستم نوبت دهی اینترنتی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد با مراجعه به سایت   http://p24.lums.ac.ir/tcs امکان پذیر است. همچنین با تماس با شماره3155 به صورت تلفنی نوبت های خود را دریافت کنند.

ساعت ملاقات در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی چگونه می باشد؟

بخش های ویژه :ملاقات محدود است

بخش های بستری :از ساعت 14  تا ساعت 16 

چه بخش های پاراکلینیک در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی وجود دارد؟

 CCU - ICU - داخلی مردان - زنان - post CCU و قلب - جراحی چشم - غدد - جراحی عمومی - جراحی پلاستیك وENT - داخلی ریه - داخلی كبد و گوارش - نورولوژی - داخلی - نفرولوژی - اطفال - NICU و نوزادان - PICU - بخش داخلی جنرال - مسمومیت و سایكولوژی - ICU داخلی - هماتولوژی و انكولوژی - جراحی عروق - اورژانس بستری

چه بخش های بستری در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی وجود دارد؟

درمانگاه ENT - درمانگاه چشم - درمانگاه قلب - درمانگاه نفرولوژی - درمانگاه داخلی - فوق تخصصی - داخلی ریه - درمانگاه عفونی - درمانگاه تغذیه - غدد - درمانگاه جراحی عمومی - نورولوژی ( داخلی اعصاب ) - طب فیزیكی - گوارش - درمانگاه اطفال - روان پزشكی - درمانگاه پوست - درمانگاه اورولوژی - درمانگاه زنان و زایمان - خون و انكولوژی - درمانگاه پزشك عمومی - جراحی مغز و اعصاب

چه بیمه هایی طرف قرارداد با مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی هستند؟

تأمين اجتماعي - نيروهاي  مسلح - كميته امداد - صداو سيما - شركت نفت - بانك صادرات و توسعه صادرات - بانك ملت - بانك سپه - بانك ملي - بانك كشاورزي - بانك تجارت - بيمه دي

offer
انتقادات
و
پیشنهادات